keskiviikko 10. maaliskuuta 2010

Mistä idea tuli?



Ideoiden synty on usein mysteeri, monien asioiden summa, mikä pätee myös visuaalisen ruokapäiväkirjani ideaan. Olin ollut kiinnostunut ruoka-aineiden terveellisyydestä ja koonnut niistä tietoa ensiksi itseäni ja läheisinäni varten ja välillisesti muidenkin jossain muodossa hyödynnettäväksi. Olin myös ostanut nk. ateriamallilautasen, johon on kuvattu, mitä 'ihanteellinen' ateria sisältää. Eräänä päivänä olin ottamassa kuvaa uudesta nk. sisustuskorutuotteesta, lautasen alle asetettavasta tabletista, kun mieleeni juolahti, että voisin lisätä kuvaan aterian, jota olin parhaillaan laittamassa. Otettuani kuvan huomasin, että aterioiden kuvaamista olisi mukava jatkaa. Niin syntyi idea visuaalisen ruokapäiväkirjan pitämisestä, jota on nyt jatkunut pari kuukautta. Vielä en ole kyllästynyt, koska olen huomannut kuvaamisen itselleni hyödylliseksi tavaksi parantaa ruokavaliotani ja myös siksi, että päiväkirjaan liittyviä ideoita on alkanut tulla lisää. Kuvassa on yksi ateriani, joka sisältää erityisen terveellisiä ruoka-aineita: rasvaista kalaa (lohta), manteleita, valkosipulia, useammanlaisia kasviksia ja vihanneksia, tummaa suklaata ja gefiluspiimää. Lasillinen punaviiniä lisäisi terveellisyyttä, mutta koska terveellinen määrä on todella pieni, juon viinin mielummin iltaisin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti